Chiang mai

Från Kanchanaburi tog vi bussen till Ayutthaya där vi endast stannade en natt. Där gjorde vi egentligen inte mycket mer än att oroa oss för geckon som tog sig in på vårt rum. Eller vi oroade oss inte för den utan för oss. Vi vågade knappt sova.. Vi lyckades till slut somna och satte på TV4 livestream från USA-valet. Så den dagen spenderades på ett café med bra wifi, iskaffe och toast. Senare på kvällen var det dags att ge sig av till Chiang Mai med nattåg. Jag var både spänd oxh orolig över just nattåg. Tänk om man får en säng över en konstig gubbe eller om personen bredvid blir åksjuk och spyr hela natten. Ja många tankar snurrade runt i mitt huvud. Det slutade iallafall väldigt bra och vi båda sov rätt så bra den natten. Dagen efter däremot så kände jag mig lite konstig. Vi tog taxi till vårt hotell och efter några timmar så börjar jag känna mig riktigt dålig med magsmärtor och feber. Slutade med att vi båda blev sängliggandes i 4 dagar. Vi som skulle vara här i 5 nätter. Vi fick nu avboka våra aktiviteter och spendera alla 4 dagar på hotellrummen men vitt bröd och vatten. Otroligt tråkigt!!! En eftermiddag lyckades vi gå ner till poolen där vi satt i skuggan och lyssnade på ljudbok. Det var iallafall mysigt!!

Allmänt, Thailand | |
Upp